Zmiany we wpisie działalności gospodarczej |
Wniosek o zmianę danych dotyczących przedsiębiorcy zarejestrowanego w CEIDG można złożyć:
1. on-line – za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG (www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl ), w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego ds. gospodarki lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Wniosek należy podpisać podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
2. w dowolnym urzędzie gminy – osobiście lub przesłać listem poleconym (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza).
W takim przypadku rozpatrzenie wniosku polega na przekształceniu go na formę dokumentu elektronicznego i przesłaniu do CEIDG. Czynności organu gminy związane z przyjęciem wniosku nie obejmują dokonania wpisu zmian danych do CEIDG, stąd od czynności tych nie przysługują środki odwoławcze.
Jeżeli zmiana nie zostanie ujawniona na stronie CEIDG, oznacza to, że wniosek jest niepoprawny i będzie wymagał uzupełnienia lub skorygowania. Do uzupełnienia lub skorygowania wnioskodawcę wezwie organ gminy wskazując konieczne do usunięcia uchybienia w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w CEIDG w terminie 7 dni od dnia powstania zmiany danych.
Inne informacje
- pełnomocnictwo – złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej