Wykreślenie z działalności gospodarczej |
Wniosek o wykreślenie wpisu dotyczący przedsiębiorcy zarejestrowanego w CEIDG można złożyć:
1. on-line – za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG (www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl ), w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego ds. gospodarki lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Wniosek należy podpisać podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
2. w dowolnym urzędzie gminy – osobiście lub przesłać listem poleconym (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza).
W takim przypadku rozpatrzenie wniosku polega na przekształceniu go na formę dokumentu elektronicznego i przesłaniu do CEIDG. Czynności organu gminy związane z przyjęciem wniosku nie obejmują wykreślenia wpisu z CEIDG, stąd od czynności tych nie przysługują środki odwoławcze.
Wykreślenie wpisu z CEIDG nie oznacza usunięcia wprowadzonych tam danych.
Przedsiębiorca wpisany do CEIDG jest zobowiązany złożyć wniosek o wykreślenie wpisu w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej.
Inne informacje
- pełnomocnictwo – złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej