Do zadań i kompetencji Skarbnika – Głównego Księgowego budżetu Miasta należy
w szczególności:
zapewnienie realizacji zadań finansowych Miasta;
wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości, ewidencji majątku Miasta i obsługi księgowej budżetu Miasta;
wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi;
nadzorowanie całokształtu prac związanych z opracowywaniem projektu budżetu Miasta oraz dokonywaniem zmian w budżecie;
nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu, poprzez wykonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów oraz bieżącej i następnej kontroli operacji będących przedmiotem księgowań;
kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych;
zapewnienie prawidłowych sprawozdań finansowych oraz sprawozdania z wykonania budżetu;
zapewnienie terminowego ściągania należności i regulowania zobowiązań;
zapewnienie weryfikacji umów pod względem zgodności z uchwałą budżetową i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Burmistrza;
wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie kontroli finansowej i obiegu dokumentów finansowych oraz opracowywanie przepisów wewnętrznych w tym zakresie;
przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o finansach Miasta;
opiniowanie projektów zarządzeń Burmistrza i projektów uchwał Rady dotyczących powstania zobowiązań finansowych dla budżetu Miasta;
nadzorowanie prawidłowego i terminowego rozliczania jednostek organizacyjnych z otrzymanych środków z budżetu Miasta;
zapewnienie koordynacji budżetu Miasta z innymi źródłami finansowania zadań Miasta;
wykonywanie zadań kierownika Wydziału Finansowego.