Informacja w sprawie rekrutacji do MSA |
Zgłoszenia kandydata do szkoły dokonują rodzice lub prawni opiekunowie.
W celu zgłoszenie kandydata do I klasy na rok szkolny 2014/2015 należy złożyć w terminie od 15 kwietnia do 15 maja 2014 r. wypełniony "Kwestionariusz rekrutacyjny", którego formularz można pobrać w zakładce "Rekrutacja" lub w sekretariacie szkoły. Przyjmujemy wersje elektroniczne kwestionariusza (podpisany skan).
oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań do kształcenia w szkole artystycznej na wybranym przez kandydata instrumencie.
W zgłoszeniu należy uwzględnić wybór instrumentu, na jakim kandydat chciałby podjąć naukę. Można podać również drugi instrument, na wypadek gdyby wyniki osiągnięte przez kandydata nie pozwoliły zakwalifikować go na pierwszy wybrany instrument. Podjęcie nauki na instrumencie innym niż wybrany może również zaproponować komisja, uwzględniając predyspozycje kandydata.
Informacje związane z ogłoszeniem listy terminów i porządku przesłuchań wstępnych będą opublikowane po zakończeniu okresu składania kwestionariuszy.
Przyjęcie kandydatów odbywa się na podstawie badania ich przydatności do procesu kształcenia artystycznego przez komisję rekrutacyjną w terminie do 15 czerwca. Badanie przydatności polega na sprawdzeniu podstawowych uzdolnień artystycznych w szczególności predyspozycji muzycznych oraz preferencji ucznia co do kształcenia w innych formach artystycznych tj. plastyka, żywe słowo. Z przebiegu badania przydatności komisja rekrutacyjna sporządza protokół, obejmujący w szczególności listę kandydatów, oraz uzyskaną przez nich punktację. Na podstawie punktacji komisja rekrutacyjna sporządza listę kandydatów, którzy uzyskali wynik kwalifikujący do przyjęcia do Szkoły.
Badanie przydatności kandydatów obejmuje:
- badanie pamięci muzycznej,
- badanie poczucia tonalnego,
- zaprezentowanie własnej piosenki,
- rozróżnianie dźwięków wysokich i niskich,
- powtarzanie głosem pojedynczych dźwięków, krótkich odcinków melodycznych,
- śpiewanie dźwięków składowych akordów,
- powtarzanie schematów rytmicznych,
- badanie warunków psychofizycznych, zdolności ruchowych i manualnych.